Melanie uitzwaaien, Pokhara en de laatste loodjes

28 december 2015 - Pokhara, Nepal

Namaste!

Jiehoeeee, eindelijk was het zover, we gingen naar Pokhara! Hier keken we alle vier al een tijdje naar uit. Maar eerst gingen we zaterdag Melanie nog naar het vliegveld brengen. Het voelde echt gek dat ze al naar huis ging en dat wij nog hier bleven. We dachten dat we mee naar binnen mochten bij het vliegveld, maar de mannetjes buiten zeiden dat je alleen naar binnen mocht als je een ticket had. Helaas! We moesten dus buiten al afscheid nemen. Er zijn heel wat traantjes gevallen maar het was wel echt super fijn voor Mel dat ze lekker thuis kerst kon gaan vieren met haar familie. Stiekem waren we allemaal wel een beetje jaloers op haar omdat ze lekker naar huis mocht..

Gelukkig gingen we zondag al naar Pokhara. Na een dagje van 7 uur tot 15 uur in de bus, waren we er al! De reis viel ons echt alles mee, het ging redelijk snel. Eenmaal aangekomen werden we meteen aangevlogen door allemaal Nepalese mannetjes dat we toch zeker in hun hotel moesten overnachten of dat we hun taxi moesten nemen. Zwaar irritant en ik kan er ook nog steeds niet aan wennen. Gelukkig had Shiva al een guesthouse voor ons geboekt dus hoefden we ons daar niet meer druk om te maken. Maandag hebben we mountainbikes gehuurd en zijn we heel Pokhara doorgefietst. Ja, we hebben ook iets sportiefs gedaan deze reis! Dinsdag hebben we de World Peace Stoepa, Devi's Falls en de caves bezocht. Woensdag zijn Angelique, Annick en Kim gaan paragliden. Ik niet want ik word daar heel misselijk van. Ik mocht wel in het busje mee op foto's en filmpjes te maken als ze vertrokken en om ze op te halen als ze geland waren. Ze hadden echt geluk gehad want woensdag was de mooiste dag in een maand tijd om te paragliden. Lucky bastards! :) Donderdag hebben we een trekking gedaan! Op een pony.. Niet heel sportief dus maar wel heel leuk. We hadden onderweg hele mooie uitzichten over het Phewa Lake en de bergen. Wel duurde het wat lang, 2,5 uur waardoor ik echt overal spierpijn had. Vrijdag zijn we naar Sarangkot geweest, dat is een uitzichtspunt boven op een berg. Het was heel mooi maar helaas wel een beetje mistig waardoor we niet alles heel goed konden zien. Gelukkig hadden we een deel al gezien toen de rest ging paragliden dus dat was niet zo heel erg. Daarna heeft Kim de Zip Flyer gedaan. Dit is de langste tokkelbaan ter wereld. Zaterdag zijn we naar de bios geweest. De film duurde 3 uur en wij hebben het maarliefst 45 minuten volgehouden. We konden het wel een beetje volgen, maar het was gewoon saai haha. In de middag hebben we een bootje gehuurd om over het Phewa Lake te varen. Natuurlijk hoefden we zelf niet te peddelen, daar hadden we een mannetje voor ;).

Ook in Nepal hebben we een beetje kerst gevierd. We waren al in de kerststemming omdat we op de pony's onze kerstmutsen op hadden gehad. Toch was het wel gek om met kerst zo ver van je familie vandaan te zijn, maar het was ook leuk om kerst te vieren met m'n goede vriendinnetjes! We zijn uit eten geweest (zoals elke dag) en hebben natuurlijk onze kerstmutsen op gehad. In Pokhara hing er wel echt een kerstsfeer, overal lichtjes, kerstbomen en kerstmannen die snoepjes uitdeelden. Alles voor de toeristen. Tweede kerstdag hebben we Home Alone gekeken met z'n allen om nog meer het kerstgevoel te krijgen.

Zondag was het alweer tijd om naar huis te gaan. Weer de hele dag in de bus rondbrengen. Kim en ik waren een beetje ziek geworden, buikkrampen en misselijk. De busrit was dus niet echt een pretje. Daar kwam ook nog bij dat we helemaal achterin de bus zaten en dus elke hobbel extra goed voelden. En die zijn er nog al veel, in Nepal.

Vandaag gaan we nog lekker uit eten en de laatste spulletjes kopen. Ook moet vandaag ook echt onze koffer ingepakt worden, iets waar we allemaal niet echt zin in hebben. We denken dat we allemaal over de kilo's zitten haha, te veel gekocht.
Morgen hebben we om 15 uur de taxi naar het vliegveld en om 18.20 vliegen we richting Abu Dhabi. Daar hebben we een overstap van 3 uurtjes om vervolgens om 01.45 weer verder te vliegen naar Nederland. Om 6 uur 's ochtends landen we op Schiphol en zijn we weer lekker thuis. Ik kijk er nu toch wel heel erg naar uit om lekker naar huis te gaan en iedereen weer te zien!

De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze, maar dat is ook echt zo.

Pachi bhetaula!

Liefs, Lotte

1. Rachelle:
    Bijna weer thuis lieverd! Enjoy het laatste dagje. XX
  2. Melanie:
    28 december 2015
    Ik kijk er ook naar uit dat jullie weer terug zijn, ik mis jullie!
  3. Papa:
    28 december 2015
    wij zullen ook blij zijn als het woensdag is, in ieder geval alvast een goede reis (vlucht) en tot woensdagmorgen 06.00 uur !!!!!!! op Schiphol zal maar een wekkertje zetten denk ik.
  4. De buren:
    30 december 2015