Nog een maandje...

15 oktober 2015 - Esbeek, Nederland

Hallo allemaal!

Allereerst, super leuk dat jullie mijn reisblog willen lezen. Ik ga proberen deze wekelijks bij te houden zodat jullie op de hoogte blijven van mijn avonturen in Nepal!

Over een maandje begint dit grote avontuur al. De tijd gaat enorm snel en ik begin al een beetje zenuwachtig te worden. Gelukkig kan ik al mijn zenuwen en enthousiasme delen met Angelique, Annick, Kim en Melanie. Samen gaan we dit grote avontuur beleven en we hebben er enorm veel zin in!

We zijn ook al druk bezig met de voorbereidingen, voor zover dit mogelijk is. Het enige wat we tot nu toe weten is dat we naar Nepal gaan en daar op twee scholen gaan werken/helpen. We hebben geen idee wat er van ons verwacht wordt en wat we daar concreet gaan doen. Dit zorgt voor de nodige zenuwen, maar aan de andere kant is het ook wel weer heel leuk dat we in het diepe gegooid worden. Hier leren we alleen maar van denk ik dan maar ;).
Gelukkig kunnen we ons wel een beetje voorbereiden op het leven in Nepal zelf. Gisteren zijn we in Vorden geweest bij Ilse, een hele lieve vrouw die normaal gesproken met haar gezin in Nepal woont. Door de aardbeving is ze weer even in Nederland samen met haar twee kinderen, maar haar man, Shiva, is momenteel wel gewoon in Nepal. Shiva is dan ook onze contactpersoon en we zullen ook bij hem in huis wonen, samen met nog een hoop andere familieleden van dit gezin. We zullen in totaal met 12 mensen in het huis wonen, een hoop gezelligheid dus! Ilse heeft ons verhalen verteld over de scholen en over het leven in Nepal, wat we vooral wel en niet moeten doen en wat we écht niet moeten vergeten om mee te nemen. Door dit gesprek met Ilse realiseerde ik me dat ik echt in een heel andere cultuur terecht ga komen waar ze alles anders doen dan hier in Nederland. Dit zal even wennen worden, maar is wel een leuke uitdaging!

Na 5 weken 'stage' lopen op de scholen, gaan we nog 11 dagen reizen door Nepal. We zijn van plan om in de weekenden van de stageweken Kathmandu en de omgeving te gaan verkennen. In de 11 dagen daarna willen we graag naar de steden Pokhara en Bhaktapur en naar het Chitwan National Park. Als iemand nog tips heeft, horen we het natuurlijk graag!

Ik hoop dat jullie nu een beeld hebben van wat ik ga doen in Nepal. Nogmaals, we weten zelf ook niet helemaal wat we gaan doen en waar we aan toe zijn, dus het blijft voor ons ook een verrassing.
Een paar dagen voordat ik vertrek zal ik jullie nog op de hoogte stellen van de laatste dingetjes.

Namaste!

Lotte

1. Tante gijs:
    25 oktober 2015
    Dat wordt een spannende maar leerzame ervaring denken ik.
    Veel plezier en we lezen de ervaringen wel.
    Groetjes XXX
  2. Rachelle:
    28 oktober 2015
    Lieve Lot, wat een avontuur staat er voor jullie neus zeg. Bijnaaaaaa is het zover. Ik ben zo benieuwd naar alle verhalen en hoe het daar allemaal is. Maar voor het allemaal zo ver is, zie ik je volgende week nog. Klein afscheidsfeestje vieren. Kus x!
  3. Fam van Hees:
    Heel veel succes!!!
    We gaan je zeker volgen.
  4. Fonsa:
    28 oktober 2015
    Heel veel plezier, geniet er van, ben benieuwd naar je ervaringen.